Stærkt kursustilbud – også til turistvirksomheder
Business Lolland-Falster og Visit Lolland-Falster har sat gang i en omfattende kursustilbud målrettet medlemsvirksomheder og andre virksomheder, der finder det relevant at dygtiggøre sig. De første kurser blev afviklet med succes i begyndelsen af marts.
Lene Holse og Rikke Hvidstrup fra Pederstrup Bed and Breakfast var blandt deltagerne på et af de første kurser, og på det fuldt bookede kursus om sociale medier som markedsføringskanal lyttede de intenst efter. De har nemlig en klar ambition, når det gælder brugen af sociale medier i virksomheden.
”Vi vil gerne blive bedre til at bruge vores sociale medier. Vi forsøger at få bygget både Facebook og Instagram op, og så er det meget rart at have nogle værktøjer til at se, om det vi har gang i, er rigtigt eller om det er helt fjernt, ” siger Rikke Hvidstrup, der har ansvaret for sociale medier hos Pederstrup Bed and Breakfast.
Det var en dag, hvor der blev scrollet godt igennem nyhedsfeedet på Facebook, og der blev liket mange opslag på instagram. Stik imod normalen så skulle alle deltagerne i kurset om sociale medier som markedsføringskanal have gang i såvel telefon og være aktive på de sociale medier.
Stedet er Slotsbryggen 16 i Nykøbing Falster – og vi er i Business Lolland-Falsters store konferencelokale. 20 videbegærlige erhvervsfolk fra hele Lolland-Falster og flere turistvirksomheder var denne onsdag på skolebænken for at lære at bruge Facebook og Instagram, som en del af deres virksomheds markedsføring.
”Det er supergodt, at vores turismevirksomheder bruger tid på at dygtiggøre sig på de sociale medier, der betyder så meget i markedsføringen indenfor turismen. Jeg kan kun anbefale vores medlemmer at gøre det samme, ” siger Lindy Kjøller, der er destinationschef i Visit Lolland-Falster.
Kurset denne onsdag handlede nemlig om sociale medier som markedsføringskanal, og social media manager Lea Frydendal fra reklamebureauet PAJOR ledte de spørgelystne deltagere kompetent igennem de mange begreber og værktøjer, som du skal have styr på for at arbejde professionelt med sociale medier som markedsføringskanal i din virksomhed.
Godt med korte kurser
Rikke Fabienke fra Skørringe Gods var en af deltagerne i kurset. Hun bruger de sociale medier aktivt i markedsføringen af såvel Skørringe Gods som de yogaaktiviteter hun driver.
”Jeg synes det lød spændende. Det er et godt initiativ, at der er kommet flere kurser, og noget der er mere overskueligt at deltage i end i et længere kursusforløb. Jeg tænkte, at jeg godt lige kunne bruge en opdatering i forhold til Business Suite og det som vi får undervisning i,” siger Rikke Fabienke.
Der er planlagt 30 kurser, der kommer med i kursuskataloget for resten af 2023. De fleste kurser er korte kurser af et par timers varighed for netop at gøre det overskueligt at deltage.
SoMe er vigtigt værktøj
Underviser på kurset om sociale medier er Social Media Manager Lea Frydendal fra reklamebureauet PAJOR i Nykøbing.
”Sociale medier er et enormt vigtigt værktøj. Vi er rigtigt meget til stede på de sociale medier og andre apps som de sociale medier også giver adgang til på grund af deres Audience Network. De sociale medier er noget vi ikke kan undvære, men de kan heller ikke stå alene. Så der skal være en samhørighed med andre marketingaktiviteter, siger Lea Frydendal fra Pajor.
Der blev lyttet, scrollet og spurgt meget undervejs efterhånden som Lea Frydendal kom gennem værktøjerne Business Manager, Business Suite samt hele annonceadministrationen på Facebook og Instagram.
Rikke og Lene fra Pederstrup var godt tilfredse med udbyttet af kurset, fordi de skal bruge Facebook og Instagram i deres markedsføring.
”Vi forsøger at bruge det meget, men det har været lidt stillestående. Det er jo også derfor vi er her, fordi vi vil gerne bruge det mere,” siger Rikke Hvidstrup.
Brug tilbuddet aktivt
Visit Lolland-Falsters direktør Mikkel Wesselhoff er glad for at de første kurser er gået godt med mange deltagere.
Han opfordrer alle medlemsvirksomheder til at bruge kurserne.
”Det er vores ambition løbende at udvikle tilbuddene, så det hele tiden matcher behovet og efterspørgslen blandt medlemmerne. Det er vigtigt for virksomhedernes udvikling og vækst, at vi hele tiden forbedrer vores kompetencer, og jeg er overbevist om, at vores initiativ vil være med til at sikre dette,” siger Mikkel Wesselhoff.
Deltagelse i kurserne er gratis for medlemmer af Business Lolland-Falster og Visit Lolland-Falster. Ikke-medlemmer kan godt deltage mod betaling.
Du kan se mere her om de kommende kurser.